2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معافیت مالیاتی و بازنشستگی برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

معافیت مالیاتی و بازنشستگی برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر

نبض تجارت : سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از درنظر گرفتن مشوق‌های مختلف برای افزایش فرزندآوری در طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و معافیت مالیاتی و بازنشستگی زودهنگام برای بانوان شاغل دارای سه فرزند و بیشتر را از جمله این موارد عنوان کرد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از ایرنا ؛ مجید نصیرایی در خصوص نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح جمعیت و تعالی خانواده به عنوان یک اولویت در دستور کار کمیسیون فرهنگی است و تقریبا بیش از ۸۰ درصد از وقت نشست امروز کمیسیون صرف بررسی این موضوع شد.

وی با بیان اینکه جمع بندی نهایی طرح در کمیسیون صورت گرفته است، افزود: کمیسیون های مختلفی که به عنوان کمیسیون فرعی با این طرح مرتبط هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون بهداشت، کمیسیون آموزش، کمیسیون عمران و دیگر کمیسیون ها برای دادن نظر تخصصی در مورد بندهای مختلف این طرح مورد مشورت قرار گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: پیش نویس طرح جمعیت و تعالی خانواده در اختیار دستگاه هایی مثل بیمه، آموزش عالی، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش که این طرح برایشان تکلیف ایجاد می کند قرار گرفته تا بندهای مرتبط با خود را مشاهده و نظر دهند.

نصیرایی از دریافت نظرات برخی دستگاه ها در مورد پیش نویس طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و افزود: نمایندگان این دستگاهها به صورت مکتوب نظراتشان را به کمیسیون فرهنگی ارائه کرده اند و موضوع به صورت جهادی دنبال می شود.

وی از مشورت کمیسیون فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و گروه های جهادی مرتبط با مسائل خانواده خبر داد و افزود: طرح جمعیت و تعالی خانواده طرحی مفصل و جامع با ۷۰ ماده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نشست امروز مشوق های فرزندآوری بررسی شد، تصریح کرد: بانوان شاغل برای فرزندآوری و در عمل از لحاظ ضوابط اداری و کاری چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مشکلاتی دارند.

نصیرایی تصریح کرد: یکی از مسائل مطرح در نشست امروز این بود که بانوان دارای سه فرزند به بالا از زمان ابلاغ این طرح بتوانند از نظر قانونی با هر تعداد سنوات بازنشست شوند و به همان نسبت حق بیمه و سنوات دریافت کنند.

طرح جمعیت و تعالی خانواده هنوز نهایی نیست

وی، بازنشستگی زودرس بانوان شاغل را یکی از ده‌ها امتیاز طرح جمعیت و تعالی خانواده عنوان کرد و گفت: این موضوع فعلا در کمیسیون در حال بررسی است و ممکن است در صحن علنی یا تصویب نهایی مورد اشکال واقع و چیزی کم یا زیاد شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: فعلا هیچ کدام از مواد این طرح قطعی نیست و در صورت قطعی شدن در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

نصیرایی در توضیح ۷۰ ماده طرح جمعیت و تعالی خانواده نیز گفت: آموزش، مسکن، بانوان خانه دار، معافیت‌های مالیاتی، کتاب های درسی، صداوسیما و حوزه های علمیه از جمله حوزه هایی هستند که در این طرح مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ منبع مالی برای این طرح در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح مدتی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و برای اجرا در مدت حدود پنج، شش سال برنامه ریزی شده است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.