2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد

سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد

نبض تجارت : رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: درصورت بروز عارضه بر اثر سزاین انتخابی و مناسبتی با متخلفان برخورد قضایی می شود.

 

به گزارش  نبض تجارت ؛ رئیس اداره سلامت مادران در مورد سزارین‌های انتخابی در تاریخ‌های خاص بیان کرد: این موضوع منجر به ایجاد عوارض برای جنین، نوزاد و حتی مادر می‌شود، اما در زمان شیوع کرونا معضل چند برابر می‌شود چون تعدادی از مادران بدون علامت هستند و به دلیل مداخله‌های غیر ضروری و جراحی‌های بی موردی که امکان دارد انجام شود، کووید ۱۹ در این افراد می‌تواند شعله‌ور شود و جان مادر را به خطر بیاندازد و در عین حال باعث آسیب‌های جنینی و نوزادی شود.

وی ادامه داد: بستری مادر در آی‌سی‌یو، عوارض خاص کووید۱۹ و بحث‌های مربوط به استفاده از دستگاه‌های تنفسی، امکان دارد مرگ مادر و خطر بستری نوزادان را در پی داشته باشد.

چنگیزی افزود: معاونت‌های بهداشت و درمان مکاتباتی را با دانشگاه‌ها انجام داده‌اند که در پی آن تاریخ‌های مناسبتی و افزایش تعداد سزارین‌ها باعث می‌شود تا گزارش‌هایی به معاونت درمان برسد، بنابراین با افرادی که سزارین و مداخله‌ غیر ضروری دارند حتی تا معرفی هیات‌های عالی انتظامی، نظام پزشکی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این زایمان‌ها عارضه‌ برای مادر و جنین ایجاد می‌کند و حتی اگر تعداد سزارین‌‌های انجام شده توسط یک پزشک از حد متعارف بالاتر نباشد اما مشکلاتی برای مادر و نوزاد ایجاد شود، گزارش‌هایی برای دانشگاه ارسال خواهد شد و خود به خود تا پایان آذر ماه بعد از انتقال اطلاعات، وزارت بهداشت به عنوان شاکی و مدعی‌العمومی وارد عمل خواهد شد که بحث برخورد به مراجع قضایی سپرده می‌شود اما در عین حال بحث برخوردهای مربوط به عوارض و مشکلات ایجاد شده و بازخورد آن به وزارت بهداشت مربوط است.

چنگیزی گفت: وقتی مناسبت‌های سال گذشته را بررسی کردیم به دلیل رعایت اخلاق حرفه‌ای تعداد تخلفات بسیار کم بود، اما در نظر داشته باشید که عوارض این زایمان‌ها در کنار کووید ۱۹ بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

وی افزاد: از مادران می‌خواهیم تا ۹۹/۹/۹ را برای خودشان به بدترین تاریخ تبدیل نکنند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.