2024/11/23
۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
تداوم و ارتقاء خدمات کارگزاری‌ها همزمان با تحول دیجیتال و طرح 3070 تأمین اجتماعی
دکتر سالاری تأکید کرد

تداوم و ارتقاء خدمات کارگزاری‌ها همزمان با تحول دیجیتال و طرح 3070 تأمین اجتماعی

نبض تجارت : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحول دیجیتال و طرح 3070 سازمان تأمین اجتماعی تعارضی با تداوم و ارتقاء خدمات کارگزاری‌ها ندارد و با غیرحضوری شدن خدمات فعلی، خدمات جدیدی به کارگزاری‌ها محول می‌شود.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره انجمن کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی گفت: موضوع مهمی که باید مورد توجه کارگزاری‌ها قرار گیرد این است که غیرحضوری شدن خدمات تأمین اجتماعی به معنی ارائه نشدن آن خدمات به صورت حضوری است و کارگزاری‌ها نیز همچون شعب تأمین اجتماعی بایستی مراجعه کنندگان را برای استفاده از خدمات غیرحضوری توجیه و راهنمایی کنند.

سالاری ارائه همزمان حضوری و غیرحضوری خدمات را موجب لطمه وارد شدن به برنامه غیرحضوری شدن خدمات ارزیابی کرد و گفت: به مرور خدمات جدیدی به کارگزاری‌ها محول می‌شود و امیدواریم بتوانیم در آینده و با برنامه‌ریزی مناسب به جایی برسیم که مراجعات حضوری مردم به تأمین اجتماعی به صورت حداقلی باشد و مراجعات اندک مردمی نیز به دفاتر کارگزاری‌ها انجام شود و شعب تأمین اجتماعی وظایف نظارت و پشتیبانی را برعهده بگیرند.

وی افزایش اختیارات و دسترسی کارگزاری‌ها به سامانه اتوماسیون سازمان تأمین اجتماعی را از مطالبات مورد تأیید این دفاتر برشمرد و گفت: با توجه به ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری سامانه‌های سازمان تأمین اجتماعی امکان ایجاد دسترسی مناسب به کارگزاری‌ها فراهم شده و این کار به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم حمایت این سازمان از دفاتر کارگزاری تابعه تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی و شیوع کرونا شاهد کاهش نسبی مراجعات و به دنبال آن کاهش درآمد کارگزاری‌ها هستیم و کارگزاری‌ها نیز همانند سایر مجموعه‌های تابعه سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: کارگزاری‌ها به منظور رضایت و تکریم جامعه تحت پوشش این سازمان ایجاد شده‌اند و بابت تلاش و زحمات ۵۰۰۰ نفر از کارکنان کارگزاریها تشکر می‌کنیم.

وی افزود: درحال حاضر اولویت اصلی سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن خدمات است و این موضوع نه یک انتخاب بلکه الزام و تعهد قانونی و بدون بازگشت سازمان است.

قریب گفت: از واگذاری خدمات جدید توام با نظارت و ارزیابی بیشتر کارگزاری‌های استقبال می‌کنیم و اولویت اصلی ما ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

سعید حسینی، سرپرست دبیرخانه امور بیمه‌ای کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بازنگری در تعاملات کارگزاری‌ها با سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری خدمات جدید به این دفاتر در دست بررسی است.

وی افزود: از کارگزاریهای انتظار داریم که تمامی خدمات قابل ارائه که توسط شعب ابلاغ می‌شود را انجام دهند.

 
  •  
  •  
 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.