2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تشدید عوارض بیماران مبتلا به دیابت به دلیل عدم مراجعه به مرکز درمانی در شرایط شیوع کرونا
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در گفت‌وگو با آی‌هینا:

تشدید عوارض بیماران مبتلا به دیابت به دلیل عدم مراجعه به مرکز درمانی در شرایط شیوع کرونا

نبض تجارت : رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه بیماران به خصوص بیماران مبتلا به دیابت به مراکز درمانی باعث تشدید عوارض بیماری‌ها شده است.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ دکتر شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با آی‌هینا، بیان کرد: به دلیل عدم مراجعه بیماران دیابتی قند خون آنها به موقع کنترل نشده و در نتیجه این موضوع باعث مزمن شدن بیماری و زخم دیابت می‌شود که در کل مشکلات بسیاری را برای این افراد ایجاد کرده است.  

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ضعف سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که این بیماران سریعتر به کرونا مبتلا شوند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تاکید کرد: به دلیل نبود واکسن آنفلوآنزا برای بیماران لازم است که از طریق فرآورده‌های طبیعی و سنتی سیستم ایمنی بدن را افزایش داد.  
وی بر اهمیت طب سنتی تاکید کرد و گفت: از طریق طب سنتی می‌توان عوارض بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داد.در شرایط موجود باید تلاش کنیم با روش های طب سنتی و آگاهی به مردم با توجه به افزایش افسردگی و ضعف سیستم ایمنی بدن، این عوارض را کمتر کنیم.
دکتر امیدی افزود: لازم است که با ضد عفونی کردن مراکز درمانی و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص این اطمینان در مردم ایجاد شود که بدون دغدغه به مراکز درمانی مراجعه کنند./

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.