2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیمه سلامت به وزارت بهداشت در مقابله با کرونا کمک شایانی کرد
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بیمه سلامت به وزارت بهداشت در مقابله با کرونا کمک شایانی کرد

نبض تجارت- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توقف ارزیابی وسع برای پوشش بیمه رایگان سلامت از جمله اقدامات مهمی بود که در دوران کرونا اجرایی شده است.

 

به گزارش نبض تجارت ؛ سیما سادات لاری در گفت و گو با خبرنگار آی هینا، درخصوص عملکرد بیمه سلامت در تعامل با وزارت بهداشت جهت ارایه خدمات به بیماران کرونایی گفت: یکی از ابعاد خدمات رسانی به بیماران، به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، حمایت بیمه‌های درمانی و پوشش مناسب خدمات است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از بازوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در زمینه ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران مبتلا به کووید 19 به طور فعال و موثر عمل کرده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اقداماتی مانند بیمه شدن بیماران مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان که تا قبل از شیوع این بیماری به دلایل صحیح بیمه‌ای لغو شده بود، برای حمایت از بیماران مبتلا به کووید 19 انجام شده است، اصولا بیمه شدن افراد روی تخت بیمارستان با قواعد بیمه‌ای سازگار نیست و در واقع افراد باید در جوانی و سلامت برای زمان سالمندی و بیماری اقدام به بیمه کنند؛ ولی در دوران شیوع ویروس کرونا، بیمه شدن افراد روی تخت بیمارستان اجرایی شد که می‌توان از آن به عنوان یکی از اقدامات موثر سازمان بیمه سلامت برای این دوران نام برد.
لاری با بیان اینکه توقف ارزیابی وسع برای پوشش بیمه رایگان سلامت از جمله اقدامات مهمی بود که در این دوران اجرایی شده است‌ اظهار داشت: ارزیابی وسع یکی از اقدامات مهمی بود که پس از گذشت سال‌ها در فرآیند پوشش اجباری بیمه سلامت به مرحله اجرا رسید و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود؛ انجام ارزیابی وسع نیز برای تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای به بیماران مبتلا به کووید 19 متوقف شده است.
وی گفت: مجموعه این اقدامات در سازمان بیمه سلامت در کنار تداوم اجرای برنامه‌های الکترونیک می‌تواند در دوران شیوع ویروس کرونا به نظام سلامت کمک قابل توجهی کند و از طرفی منجر به رضایت مندی بیمه شدگان این سازمان خواهد شد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.