به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد قشم علیرضا امری کاظمی با اعلام این خبر بیان داشت: ژئوفود یک برند بینالمللی ثبتشده در ارتباط با غذا و مواد غذایی محلی در محدوده ژئوپارک های جهانی یونسکو است که توسط ژئوپارک جهانی ماگمای نروژ به ثبت رسیده و هماکنون 18 ژئوپارک جهانی عضویت آن را به دست آوردهاند.
وی هدف اصلی این برنامه را توانمندسازی اقتصادی و حمایت از کشاورزان، صیادان، دام پروران و تولیدکنندگان و عرضهکنندگان محصولات غذایی محلی دانست و افزود: محصولات تایید شده توسط این برند شامل تمامی مواد اولیه خام خوراکی کشاورزی و دامی، محصولات فرآوری شده و غذاهای سرو شده در رستورانها است که در محدوده ژئوپارک تولیدشدهاند.
به گفته امری کاظمی، ژئوفود با تکیهبر تولیدات محلی و بیان ارتباط آنها با ویژگیهای زمینشناختی یک منطقه و تأثیر اقلیم بر روی محصولات و منوی رستورانها، علاوه بر شناساندن این محصولات به گردشگران، ویژگیهای زمینشناختی ژئوپارک را نیز به آنها معرفی میکند.
وی ادامه داد: هدف دیگر ارایه این برند، لذت بردن گردشگران از طمعهای خاص غذاهای ژئوپارک در کنار آشنایی با علوم زمینشناسی این منطقه است.
امری کاظمی همچنین از توسعه روشهای نوین کشاورزی مبتنی بر حفاظت محیطزیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، بهعنوان اهداف دیگر این برندسازی نام برد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم ضمن اعلام آمادگی این مدیریت برای همکاری با علاقهمندان به دریافت این برند، اضافه کرد: تولیدکنندگان محصولات خوراکی، کشاورزان، صیادان، شیرینیپزیها، نانواییها، رستورانها و مراکز عرضه غذا و نوشیدنی جزیره قشم که علاقهمند به دریافت این برند جهانی هستند، میتوانند درخواست خود را به دفتر مدیریت ژئوپارک جهانی قشم ارایه کرده و بخشی از این برنامه شوند.
یادآور میشود، اطلاعات بیشتر در مورد برند ژئوفود و نحوه دریافت آن، در وبسایت ژئوپارک جهانی قشم بارگذاری خواهد شد.