2024/05/19
۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
افزایش امنیت اسکناس‌های جدید

افزایش امنیت اسکناس‌های جدید

نبض تجارت- افزایش امنیت، کارآیی و بهينگي در توليد، کاهش هزينه هاي توليد و کاهش سرانه اسکناس در كشور از جمله مزاياي توليد و انتشار اسكناس هاي جديد است.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نقل از بانک مرکزی،‌ توزیع نسل جديد ايران‌چک ۱۰۰ هزار توماني و اسكناس‌ ۱۰ هزار توماني اخيراً آغاز شده و به مرور به صورت گسترده در اختيار شبكه بانكي و هموطنان عزيز قرار مي گيرد.


امیر شکری، رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک، با تشريح اقدامات بانك مركزي براي بازآرايي اسكناس و مسكوك كشور، به ارائه توضيحاتي در خصوص ضرايب امنيتي به كار رفته در اسكناس‌‌هاي جديد پرداخت. اهم نكات مطرح شده در اين مصاحبه به شرح زير است:

- پروژه تولید نسل جدید ایران‌چک‌های ۵۰ هزارتوماني و ۱۰۰ هزارتوماني از سال ۹۷ شروع و بر اين اساس از ماه گذشته توليد ايران‌چک ۱۰۰ هزار توماني آغاز شده و هموطنان محترم مي‌توانند ايران‌چک‌هاي جديد ۱۰۰ هزار توماني را به مرور از شعب بانکي دريافت كنند.

- توزیع نسل جدید ایران‌چک ۱۰۰ هزار تومانی و اسکناس‌ ۱۰ هزار توماني آغاز شده و به مرور به صورت گسترده در اختيار شبکه بانکي و هموطنان عزيز قرار مي گيرد؛ لذا اين اسكناس ها معتبرند و قابليت استفاده در معاملات را دارند.

- افزایش امنیت، کارآیی و بهينگي در توليد، کاهش هزينه هاي توليد و کاهش سرانه اسکناس در كشور از جمله مزاياي توليد و انتشار اسكناس هاي جديد است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.