2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
وزارت نیرو از دولت طلبکار شد

وزارت نیرو از دولت طلبکار شد

نبض تجارت- سخنگوی صنعت برق کشور گفت: وزارت نیرو بابت مابه التفاوت قیمت فروش و تکلیفی، از دولت ۵۸ هزار میلیارد تومان طلبکار است.

به گزارش نبض تجارت ؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص استفاده وزارت نیرو از ظرفیت ۶۰ هزار میلیارد تومانی مابه‌التفاوت نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: این اظهارات مطرح شده از پایه بی اساس و اشتباه است.

او ادامه داد: وزارت نیرو بابت مابه التفاوت قیمت فروش و تکلیفی از دولت ۵۸ هزار میلیارد تومان طلبکار است که قطعا از طریق راهکار‌هایی که در قانون بودجه سالانه پیش بینی می‌شود، بابت بدهی‌هایی که برای پیمانکاران و تولید کنندگان برق وجود دارد؛ ۵۱ هزار میلیارد تومان از طریق تسویه بدهی بانکی و مالیاتی این دسته از پیمانکاران تهاتر می‌کند.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: به طور کلی حدود یک میلیارد کیلووات ساعت سالیانه تولید انرژی‌های تجدید پذیر است و رقم مابه التفاوت آن ۶۰ هزار میلیارد تومان است که برخی‌ اظهار نظر کرده‌اند که  نمی‌شود و این عدد کمتر است.

رجبی مشهدی در پایان تصریح کرد: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ امسال قرار است، بابت صرفه جویی سوخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نیروگاه‌های تجدید پذیر اختصاص پیدا کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.