2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
شهر دوستدار کودک را باید از نگاه کودکان طراحی کرد

شهر دوستدار کودک را باید از نگاه کودکان طراحی کرد

نبض تجارت- شهردار منطقه 2 در مراسم تجلیل از کودکان و نوجوانان فعال و فرهیخته که به مناسبت هفته ملی کودک برگزارشد ،گفت: برای ایجاد شهر دوستدارکودک باید شهر را ازنگاه و زاویه دید کودکان، برنامه ریزی و طراحی کرد.

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،مهدی صالحی ،با اعلام این خبرگفت: تا به امروزفضاهای شهری بر اساس اصول و معیارهای استفادۀ بزرگسالان شکل گرفته است و اغلب  فضاهای شهری، به دور از مشخصه های یک شهر دوستدار کودک است ،بنابراین برای ایجاد شهر دوستدارکودک باید شهر را ازنگاه و زاویه دید کودکان، برنامه ریزی و طراحی کرد.
 وی افزود:با  توجه به  حساسیت گروه  سنی  کودکان و نوجوانان، وقت آن رسیده که نوجوانان و ارزشهای آنان وارد معادلات شهرسازی شده و به آنان اجازه داده شود که با مشارکت در فرایند برنامه ریزی شهری، در ایجاد فضاهای زندگی خود سهیم باشند.
صالحی با اشاره به اینکه  کودکان بارقه امید و آینده کشور هستند گفت: روز کودک یادآور وظیفه‌ای است که ما در برابر کودکان برای ساختن دنیایی بهتر داریم و مدیریت شهری منطقه 2 توجه به نیازهای کودکان و ایجاد شهری  شاد وایمن را جزو وظایف خود دانسته و از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه  هزینه کردن در حوزه کودکان سرمایه گذاری برای آینده است،گفت: مناسب‌سازی محیط شهری برای کودکان و شهروندان در صدر برنامه‌های شهرداری قرار دارد و مشارکت کودکان ونوجوانان در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.