2024/05/18
۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
قلب طهران برای معلولان دسترس‌پذیرتر می‌شود
ویژه‌برنامه‌های هفته ملی افراد دارای معلولیت در منطقه 12:

قلب طهران برای معلولان دسترس‌پذیرتر می‌شود

نبض تجارت-شهردار منطقه 12 از اجرای برنامه‌های سلامت‌محور در قلب طهران به مناسبت هفته ملی افراد دارای معلولیت خبر داد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه در گرامی‌داشت هفته ملی افراد دارای معلولیت ضمن بیان این نکته که معلولیت، محدودیت نیست، گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که این عزیزان در صورت فراهم‌بودن شرایط و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت، می‌توانند به درجات بالای علمی، هنری و ورزشی دست پیدا کنند و افتخارآفرین باشند.

وی فراهم‌کردن شرایط ایده‌ال برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان، وظیفه شرعی و اجتماعی آحاد مردم دانست و گفت: به‌ویژه مدیریت شهری در شهرداری تهران، وظیفه دوچندانی برای خود در این زمینه قائل است و در همه برنامه‌ریزی‌های عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی و اجتماعی و فرهنگی، توجه به این امر، جزو اولویت‌هاست.
شهردار قلب طهران در تشریح برنامه‌های اجراشده به مناسبت هفته ملی افراد دارای معلولیت در سطح منطقه 12 افزود: برگزاری جشن خانوادگی افراد دارای معلولیت به همراه بازدید در موزه ملک، نشست با پرسنل و نخبگان دارای معلولیت، برگزاری نمایشگاه آثار افراد دارای معلولیت، بازدید از مرکز ضایعات نخاعی جلائی‌پور و بررسی مشکلات آنان، ارائه خدمات مشاوره روانشناختی رایگان فردی و گروهی به صورت تلفنی و حضوری رایگان ویژه افراد دارای معلولیت و مراقبت‌کننده از آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی ویژه افراد نابینا، اجرای طرح سلامتیار و تماس تلفنی با بیش از 200 نفر از اعضای کانون معلولان به منظور دلجویی و رفع نیازهای آنان در قالب مشاوره پزشکی، روان‌شناسی و اهدای پک‌های بهداشتی و حمایتی، برگزاری بیش از 15 کارگاه آموزشی در فضای مجازی، بارگزاری بیش از بیست نوع محتوای آموزشی در فضاهای مجازی، چاپ و نصب پوستر و بنرهای اطلاع‌رسانی، تقدیر از دبیر منطقه‌ای و محلات کانون معلولان در این هفته به همت اداره سلامت منطقه 12 انجام گرفت.
گفتنی است هم‌زمان با 12 آذر، روز جهانی معلولان و به منظور افزایش دسترس‌پذیری معلولان در منطقه 12، سه مسیر مناسب‌سازی معابر در این منطقه افتتاح شد که این پروژه‌ها شامل اقدامات عمرانی در پیاده‌روی بلوار قیام، بوستان هرندی و بوستان کوثر بود.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.