2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جمع آوری ۵۰ میلیارد ریال
در سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی به همت منطقه ۵ و ۹ رخ داد؛

جمع آوری ۵۰ میلیارد ریال

نبض تجارت- سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی شب گذشته در برج آزادی برگزار شد. در این مراسم، به کمک خیرین ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جمع آوری شد.

 

به گزارش نبض تجارت و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، سومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی با همت شهرداری مناطق ۵ و ۹، سازمان زندان‌ها و بنیاد رودکی شب گذشته در برج آزادی برگزار شد.

🔻در این مراسم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران، مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهردار تهران، حجت‌الاسلام فیروزجاهی معاون دادستان تهران، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۹ و همچنین تعدادی از هنرمندان، صاحبان صنایع و ورزشکاران حضور داشتند.

🔻گلریزان شب گذشته با مراسم مالوف ستاد دیه متفاوت بود، چراکه شرط غیرعمد بودن بزه از شرایط لازم برای آزادی مادران زندانی حذف و تاکید بر تنبه آنان، بازگشت به کانون گرم خانواده و فرزندان، توانمندسازی و اشتغال پایدار و عدم بازگشت دوباره به زندان وجود داشت.

🔻از جذابیت های این مراسم می‌توان به حراج تابلوهای نفیس با نقش رحیم و سلیم موذن زاده و نقاشی که به صورت زنده در همان محل به اتمام رسید و همچنین تابلو نفیس نقاشی خطاطی که در همان زمان و مکان انجام و به مراسم برای مزایده خوبی های عالم تقدیم گردیده بود.

🔻همچنین پیراهن های منقش به امضای اعضای تیم ملی و پرسپولیس و استقلال نیز برای مزایده نیکی‌ها اهدا شده بود. زیبایی دیگر مراسم اجرای صابر خراسانی بود که با خاطره ای از کرامات امام رضا و یادآوری صفت ضامن آهو شور و حال معنوی جدیدی به روح حضار دمید.

 🔻حجت‌الاسلام فیروزجاهی معاون دادستان تهران، نیز در این مراسم از مرخصی پنج روزه تشویقی به همه مادران زندانی حاضر در زندان های استان تهران خبر داد.

🔻احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز از بودجه‌ای میلیاردی برای توانمندسازی، حمایت و اشتغال پایدار مادران زندانی خبر داد و اظهار داشت که خود را متعهد به توانمندسازی پس از آزادی مادران زندانی می داند.

🔻در گلریزان شب گذشته، شهرداران منطقه ۵ و ۹ یک ماه حقوق خود را برای این امر خیر اهدا کردند. از سوی دیگر، همکاری و همدلی کارمندان شهرداری مناطق ۵ و ۹ نیز قابل ملاحظه بود. چراکه حقوق کارمندان سرمایه شان است، با این حال دست به اهدای یک یا حتی دو برج حقوق خود برای این امر خیر زدند. شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تعدادی از ۳۵ زندانی آزاد شده در سال ۹۸ و ۶۱ نفر زندانی آزادشده در سال ۹۹، خود مبالغی برای آزادی زندانیان در بند پرداخت کردند. این موضوع خود نشان می‌دهد که روند توانمندسازی افراد پس از آزادی، مسیر درستی پیش گرفته است.

🔻گفتنی است با کمک های خیرین و افراد حاضر حدود ۵ میلیارد تومان در مراسم گلریزان شب گذشته جمع آوری شد.

🔻شایان ذکر است که طبق گفته معاون مدیر کل زندان های استان تهران، جمعیت مادران زندانی در شش ماه گذشته ۳۰ درصد در استان تهران کاهش یافته که این نیز نشان دهنده عزم جدی دستگاه قضایی برای حفظ کیان خانواده است. پیش بینی شده است که تا سال آینده چنین پویشی در تمام مناطق شهری تهران برگزار شود و سبب ساز گرم شدن و گرم ماندن تعداد بیشتری از خانواده‌های در بند گردد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.