2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • محسن شریعتی به عنوان جوان اول صنعت کشور  انتخاب و معرفی شد

    محسن شریعتی به عنوان جوان اول صنعت کشور انتخاب و معرفی شد

    نبض تجارت _ محسن شریعتی، مدیر عامل شرکت" کشت و صنعت شیفته آرای شرق" در بیست و هشتمین مراسم روز ملی صنعت و معدن به عنوان جوان اول صنعت کشور معرفی و انتخاب شد.
  • جهش ۹۵ درصدی سود پاكسان در ۶ ماه

    جهش ۹۵ درصدی سود پاكسان در ۶ ماه

    نبض تجارت- شركت پاكسان با بيش از ۲۳۷ ميليارد تومان سود خالص در دوره ۶ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۳ جهش ۹۵ درصدی نسبت به ميزان سود خالص سال مالی گذشته را به ثبت رساند.
  • گام بلند ذوب‌آهن اصفهان برای جهش تولید با افتتاح پروژه‌های پلنت جدید اكسیژن و كوره پاتیلی LF3

    گام بلند ذوب‌آهن اصفهان برای جهش تولید با افتتاح پروژه‌های پلنت جدید اكسیژن و كوره پاتیلی LF3

    نبض تجارت- مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه در خصوص پروژه های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی گفت: پروژه LF3 آماده بهره برداری است و به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح می شود، همچنین برای افتتاح پروژه پلنت اکسیژن در دهه فجر سال گذشته آمادگی کامل داشتیم که به دلیل محدودیت برق با وقفه ای مواجه شد اما هم اکنون آماده افتتاح است و دو پروژه LF1 و تصفیه خانه نیز تا پایان سال جاری به بهر داری می رسد .
  • صدور مجدد گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ذوب آهن اصفهان

    صدور مجدد گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ذوب آهن اصفهان

    نبض تجارت- مميزي خارجي سيستم مديريت محیط زيست ذوب آهن اصفهان مطابق با استاندارد ISO14001-2015 توسط موسسه بین المللی SGS طي روزهاي ۲۹ الی ۳۱ تیر ماه انجام شد و با توجه به عدم مشاهده هیچ گونه عدم انطباق عمده در مستندات و دیگر موارد بررسی شده توسط تیم ممیزی، صدور مجدد اين گواهينامه برای سه سال دیگر در ذوب آهن اصفهان تایید و اعلام گرديد.
  • تحقق جهش تولید و تداوم اصلاح ساختار مالی، اولویت های ذوب آهن اصفهان در سال جاری

    تحقق جهش تولید و تداوم اصلاح ساختار مالی، اولویت های ذوب آهن اصفهان در سال جاری

    نبض تجارت- مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه این مجتمع عظیم صنعتی برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1402 گفت: برای دستیابی ذوب آهن به سودآوری و در راستای نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم که به تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفت ، برای امسال، تولید 3 میلیون و 200 هزار تن برنامه ریزی شده است.
  • نماد افتخار پدافند غیر عامل به مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس اهدا شد

    نماد افتخار پدافند غیر عامل به مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس اهدا شد

    نبض تجارت- سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نهمین همایش پدافند شیمیایی ، با اهدا نماد افتخار از سیاوش میر حاجی ، مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تلاش های ایشان تقدیر و تشکر به عمل آورد.
  • حضور هزار نیروی بومی در پتروشیمی دهدشت در سال گذشته/ پیشرفت پروژه دهدشت به ۴۳ درصد رسید

    حضور هزار نیروی بومی در پتروشیمی دهدشت در سال گذشته/ پیشرفت پروژه دهدشت به ۴۳ درصد رسید

    نبض تجارت- عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار در دشت کلاچوی دهدشت آغاز و ساخت آن در کهگیلویه و بویراحمد در دوفاز پیش‌بینی‌شده است.
  • کسب تندیس برنزین شش ستاره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی کشور توسط شرکت دانش‌بنیان پتروشیمی کارون

    کسب تندیس برنزین شش ستاره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی کشور توسط شرکت دانش‌بنیان پتروشیمی کارون

    نبض تجارت- در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی کشور که با نظارت سازمان ملی بهره‌وری کشور برگزار شد، شرکت دانش‌بنیان پتروشیمی کارون، موفق به کسب تندیس برنزین شش ستاره شد.
  • پتروشیمی اروند تندیس برنزین شش ستاره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی را کسب کرد

    پتروشیمی اروند تندیس برنزین شش ستاره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی را کسب کرد

    نبض تجارت- پتروشیمی اروند در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت دارایی‌های فیزیکی کشور، موفق به کسب تندیس برنزین شش ستاره شد.
  • فولاد سنگان پیشرو در تحقق شعار سال به روایت آمار و دستاوردها

    فولاد سنگان پیشرو در تحقق شعار سال به روایت آمار و دستاوردها

    نبض تجارت- قرار گرفتن بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی در سبد صنایع فولادی اهمیت این صنعت را در اقتصاد کشور خصوصاً بعد از وضع تحریم های چند لایه ایالات متحده دو چندان می کند.
  • فولاد سنگان، واحد نمونه صنعتی سال استان خراسان رضوی

    فولاد سنگان، واحد نمونه صنعتی سال استان خراسان رضوی

    نبض تجارت- شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای هشتمین سال پیاپی به عنوان واحد نمونه صنعتی در سال 1403 انتخاب شد. در همایشی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و با هدف تقدیر از شرکت ها و واحدهای برتر صنعتی برگزار شد از شرکت فولاد سنگان به عنوان شرکت برتر برای هشتمین سال پیاپی با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.
  • «مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی‌یورتان» در شرکت پتروشیمی کارون راه‌اندازی می‌شود

    «مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی‌یورتان» در شرکت پتروشیمی کارون راه‌اندازی می‌شود

    نبض تجارت- توافق‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت پتروشیمی کارون جهت ایجاد و توسعه «مرکز هم‌آفرینی زنجیره پلی‌یورتان» امضا شد.
  • تقدیر معاون وزیر نفت از گزارش پایداری فجر انرژی خلیج‌فارس

    تقدیر معاون وزیر نفت از گزارش پایداری فجر انرژی خلیج‌فارس

    نبض تجارت- تداوم تهیه و انتشار گزارش پایداری و فعالیت یک دهه شرکت فجر انرژی در این زمینه، تقدیر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی را به دنبال داشت.
  • تامین برق پایدار و تولید مستمر ضامن استمرار زنجیره ارزش فولاد کشور است

    تامین برق پایدار و تولید مستمر ضامن استمرار زنجیره ارزش فولاد کشور است

    نبض تجارت _ علی‌اکبر حسینی محراب‌ استاندار و علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان و هیات همراه در بازدیدی که عصر ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ از فولاد خوزستان داشتند، ضمن اطلاع از شرایط محدودیت‌های برقی و پیامدهای ناشی از آن، از تامین برق پایدار این مجموعه صنعتی گفتند.
  • ضریب بهره‌وری فولاد خوزستان در سال گذشته ۹۵ درصد بود

    ضریب بهره‌وری فولاد خوزستان در سال گذشته ۹۵ درصد بود

    نبض تجارت _ امین‌ ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان گفت: ضریب بهره‌ وری در دنیا نزدیک به ۶۰ درصد است. با بررسی‌های انجام شده از ۱۳۹۲ الی ۱۴۰۲ متوسط ضریب کشور ۷۴ درصد بود، این مقدار در سال ۱۴۰۲ و به واسطه نیروهای توانمند فولاد خوزستان ۹۵ درصد بود. سهم فولاد در تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصد است که از این مقدار سهم فولاد خوزستان ۹ درصد است. فولاد خوزستان در اقتصاد کشور به واسطه‌ی نیروهای ماهر، دسترس به آب‌های آزاد، حامل‌های انرژی، شرايط ویژه‌ای برای توسعه دارد.
  • در سال ۱۴۰۲ بیش از چهل رکورد تولید در فولاد خوزستان جابجا شد

    در سال ۱۴۰۲ بیش از چهل رکورد تولید در فولاد خوزستان جابجا شد

    نبض تجارت _ امین ابراهیمی مديرعامل فولاد خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، از چالش‌های مختلف صنعت فولاد سخن گفت و اظهار داشت: در یک‌سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ قانون و دستورالعمل مختلف داشتیم. به عبارتی ساده‌تر روزانه چهار دستورالعمل صادر شد. در کنار اینها، افزایش شدید هزینه‌ها اتفاق افتاد. افزایشی که متناسب با درآمد نبود. مهم‌ترین چالش، تامین سنگ آهن است، با توجه به موقعیت جغرافیایی فولاد خوزستان و فاصله با معادن کشور، هزینه‌های تامین سنگ آهن این شرکت، به مراتب بیشتر از دیگر فولادسازان کشور است. میزان ذخایر سنگ آهن کشور ۳.۳ میلیارد تن است. با احتساب این میزان برای افق ۱۴۱۰، صنعت فولاد با کسری ۳۸ میلیون تنی سنگ آهن مواجه است. به منظور جبران کسری سنگ آهن اقداماتی نظیر: تملک معادن سنگ آهن، صدور گواهی کشف بلوک شماره ۳ آباده و جازموریان، صدور جواز تاسیس ۲.۵ میلیون تُن گندله و ۲.۵ میلیون تُن کنسانتره شرکت سیمیدکو، بررسی معادن و پتانسیل‌های معدنی در خارج از کشور، ثبت ۵ محدوده در کشور و حتی ورود به معادن غیر فلزی مانند آهک و دولومیت انجام‌ شده است.
  • بزرگ‌ترین سرمایه فولاد خوزستان نیروی انسانی متخصص و متعهد است

    بزرگ‌ترین سرمایه فولاد خوزستان نیروی انسانی متخصص و متعهد است

    نبض تجارت_ مديرعامل فولاد خوزستان در جمع سهام‌داران از تلاش شبانه‌روزی برای به ثمر نشستن پروژه‌ی نیروگاه خبر داد و گفت: تمام توانمان را به کار بسته‌ایم تا احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی را به پیش ببریم. از طرفی مطالعه و امکان‌سنجی احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فتوولتاییک یا خورشیدی در قالب سه پروژه‌ی ۲۰۰ مگاواتی در حال انجام است. مشارکت در میادین گازی ایمیدرو، عقد قرارداد‌های دو جانبه برق، آغاز اجرای پروژه بریکت سرد، ذخیره سازی آهن اسفنجی سرد، بازچرخانی آب در مجموعه فولاد خوزستان و شرکت در مناقصه استفاده از گازهای فلر بخشی از فعالیت‌های انجام شده به منظور جبران‌ ناترازی انرژی است.
  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

    مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

    نبض تجارت _مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۷۰.۲۲ درصد از سهام‌داران در مجتمع فجر اهواز آغاز شد.
  • آمار،عملکرد و رکوردهای واحد خرید مواد اولیه و فروش در فولاد سنگان

    آمار،عملکرد و رکوردهای واحد خرید مواد اولیه و فروش در فولاد سنگان

    نبض تجارت _ حمید میری “مدیر خرید مواد اولیه و فروش محصولات” فولاد سنگان در خصوص شرح فعالیت ها، ‌وظایف و ماموریت های واحد خرید مواد اولیه و فروش محصولات گفت: محصول اصلی تولیدی شرکت گندله است که فرآیند تولید و کیفیت این محصول تحت تاثیر کیفیت مواد اولیه است. طبیعی است که کیفیت مواد اولیه بیش از فرآیند تولید و فرآوری در گندله‌سازی مؤثر است. بنابراین مقرر گردید خرید مواد اولیه و فروش محصولات شرکت در حوزه اختیارات یک واحد باشد و ما از طریق برنامه ریزی و تامین مواد اولیه با کیفیت برای واحد کنسانتره‌سازی به فرآیند تولید کنسانتره و نهایتاً تولید گندله مرغوب و با کیفیت کمک کنیم...
  • پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۳۵ درصد گذشت/ جهش پیشرفت، در راه است

    پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۳۵ درصد گذشت/ جهش پیشرفت، در راه است

    نبض تجارت _ پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران در حالی به ۳۵.۱۸ درصد رسید که پیش‌بینی می‌شود در ۷ ماه پیش رو با ورود کالا و تجهیزات شاهد جهش پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای در این طرح باشیم.