2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تمام گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس

تمام گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس

نبض تجارت :مسئولان باشگاه پرسپولیس روز یکشنبه با برگزاری چند نشست مهم و سرنوشت ساز تکلیف جانشین گابریل کالدرون را مشخص خواهند کرد تا سرخپوشان پس از چند هفته بلاتکلیفی به آرامش برسند.

 

به گزارش نبض تجارت ؛با جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس، مسئولان این باشگاه که از مدتها قبل پیش بینی می کردند این اتفاق رخ خواهد داد، مذاکره با چند گزینه را آغاز کردند و در چند مرحله این مذاکرات را پیش بردند اما هر کدام از گزینه هایی که مد نظر داشتند با موانعی مواجه بودند که کار را برای باشگاه سخت می کرد.

*برانکو و پاسخ منفی قابل پیش بینی

نخستین گزینه ای که مسئولان باشگاه پرسپولیس را وادار به فکر کردن در مورد او کرد، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین این تیم بود که می توانست با بازگشتش به جمع سرخپوشان شرایط را برای موفقیت های بعدی فراهم کند اما قابل پیس بینی بود که به خاطر طلبی که این مربی از باشگاه دارد، پاسخش به سرخپوشان منفی خواهد بود. هر چقدر هم که مسئولان باشگاه اصرار کردند، برانکو راضی به بازگشت نشد.

*گرایش به سمت مربیان داخلی

پس از اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس مطمئن شدند نمی توانند برانکو را به این تیم برگردانند، به سمت گزینه های داخلی گرایش پیدا کردند و فهرستی از چند مربی که می توانند هدایت این تیم را برعهده بگیرند را مقابل چشم خود قرار دادند تا پس از سبک و سنگین کردن آنها با یک به توافق نهایی برسند.

*یحیی گل محمدی؛ نزدیکتر از بقیه

یحیی گل محمدی که در مقطعی هدایت سرخپوشان را برعهده داشت جدی ترین گزینه مد نظر مسئولان باشگاه برای بازگشت به نیمکت این تیم است. محمدحسن انصاریفرد که می داند گل محمدی علاقه زیادی برای حضور روی نیمکت پرسپولیس دارد، در چند مرحله با این مربی و یا مالک باشگاه شهرخودرو مذاکره کرده تا زمینه حضور وی را فراهم کند. آخرین رایزنی در این باره شنبه شب صورت گرفته و قرار است روز یکشنبه هم ادامه داشته باشد. به نظر می رسد گل محمدی اگر بتواند رضایت مسئولان تیم شهرخودرو را جلب کند نزدیکترین گزینه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس است.

*علی دایی و یک «ممنوعیت»!

علی دایی که از او به عنوان گزینه هدایت تیم ملی هم نام برده می شد، یکی دیگر از گزینه های مد نظر باشگاه پرسپولیس برای جانشینی گابریل کالدرون است. با این حال اتفاقی که برای او و باشگاه ذوب آهن رخ داد ابهاماتی را در مورد فعالیت او ایجاد کرده است. وی مذاکرات نهایی را با مسئولان باشگاه ذوب آهن انجام داده بود و به توافق هم رسیده و قرار بود مراسم معارفه وی نیز برگزار شود اما گفته می شود «ممنوعیت» نانوشته ای برای کار کردن در تیم های ایرانی به وی اعلام شده که همین امر کار او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی و پرسپولیس را هم سخت کرده است.

*علی کریمی؛ مذاکرات ضعیف

از علی کریمی هم به عنوان یکی از گزینه های مد نظر مسئولان باشگاه یاد می شد اما مذاکرات با وی در ضعیف ترین سطح ممکن برگزار شد تا نشان دهد شانس او برای جانشینی کالدرون کمتر از سایر گزینه هاست. کریمی که بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری برای سرخپوشان بوده است عمر مربیگری کوتاهی در لیگ برتر داشته و بعید است بتواند در پرسپولیس به موفقیت برسد.

 

*مهدی تارتار؛ اگر کسی نشد!

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و هافبک میانی سابق سرخپوشان هم از دیگر گزینه های مد نظر مسئولان باشگاه پرسپولیس بود که شاید بتواند گفت کمترین شانس را داشت و در صورتی می توانست گزینه اصلی شود که هیچکدام از گزینه های دیگر به باشگاه پاسخ مثبت ندهند. با این حال او به نفت مسجدسلیمان برگشته و قرار است در ادامه کار هدایت این تیم را برعهده داشته باشد.

*دراگان اسکوچیچ؛ صنعت نفت مانع بزرگ

تنها گزینه خارجی مد نظر محمدحسن انصاریفرد برای حضور در پرسپولیس سرمربی تیم صنعت نفت آبادان بود که رایزنی هایی هم برای حضور او صورت گرفته اما مسئولان تیم آبادانی حاضر نیستند اجازه دهند دراگان اسکوچیچ از این تیم جدا شود. با این حال مذاکرات خوبی بین طرفین صورت گرفته و اگر اسکوچیچ بتواند رضایت مسئولان تیم صنعت نفت را جلب کند، شاید به نیمکت پرسپولیس هم رسید.

*جلسه سرنوشت ساز امروز با گل محمدی

در مورد گزینه اصلی جانشینی گابریل کالدرون گفته می شود که یحیی گل محمدی بیشتری شانس را دارد و مذاکرات مسئولان باشگاه با مالک تیم شهرخودرو جدی تر از بقیه در حال پیگیری است. نشست طرفین شنبه شب برگزار شده و قرار است امروز یکشنبه نشست ویژه دیگری برگزار شود تا مسئولان باشگاه پرسپولیس بتوانند رضایت مالک شهرخودرو برای حضور گل محمدی در پرسپولیس را بگیرند.

*تا دوشنبه سرمربی معرفی می شود

آن طور که محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است، سرمربی سرخپوشان تا روز دوشنبه معرفی خواهد شد و به نظر می رسد یکی از این گزینه ها هدایت سرخپوشان را برعهده خواهند گرفت که شانس یحیی گل محمدی بیشتر از بقیه است. هر چند که اسکوچیچ هم شانس زیادی برای حضور در تهران دارد به شرط اینکه رضایت مسئولان صنعت نفت را بگیرد.
 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.